Mijn naam is Paul van Dinten.
In 2014 heb ik Dinp opgericht als juridische entiteit waarmee ik partner was in de maatschap van organisatie adviesbureau SeederDeBoer. Dinp is een combinatie van letters uit mijn naam. Sinds 1 januari 2022 is het de naam van het adviesbureau van waaruit ik klanten help. Dat doe ik als investeerder, ervaringsdeskundige, adviseur en coach. Ook vervul ik interim-management rollen en toezichthoudende functies als de situatie daarom vraagt.
Het heeft mij ruim 20 jaar gekost om te begrijpen hoe het ontwikkelen van mensen en organisaties werkt.
Als technologieconsultant en later als organisatieadviseur heb ik aan meer dan 30 organisatie-ontwikkelvraagstukken meegewerkt. Van kleine adviestrajecten tot omvangrijke en complexe verandertrajecten, zoals bij het UMC Radboud, Koninklijke Jaarbeurs, Provincie Utrecht, Nationale Nederlanden, Accare, BNP Paribas PF en Maastricht University. Met geenszins de illusie dat ik nu alles snap en denk te weten.
Ik ben in mijn manier van werken geen voorstander van geldgedrevenheid als leidend principe. Als je de goede dingen doet en het waarde toevoegt, volgt geld ‘vanzelf’. In mijn ontwikkelpad heb ik wat dat betreft ook wat boter op mijn hoofd gehad, want ik heb in omgevingen waar efficiency en geld leidend zijn, grote successen geboekt. Ik wist precies wat in een systeem nodig was en ik maakte steeds snel carrière.
Tot ik als partner in de maatschap van organisatieadvies kantoor SeederDeBoer na intensieve opleidingen bij SIOO en Phoenix steeds meer vastliep. Mijn manier van werken was vanuit een systeem logisch, maar paste niet meer bij mij als persoon, mijn drijfveren en mijn omgeving. Ik ontdekte in toenemende mate dat ‘the walk and the talk’ niet meer klopte. Het werd steeds vaker een vorm van ‘doel-redeneren’ en kunnen uitleggen dat wat je doet, klopt en goed is. Maar als je eerlijk bent, je weet dat je vaak marchandeert binnen de grenzen die er zijn. Je zegt met betekenisgeving bezig te zijn, maar je meet het feitelijk toch af in getallen en geld.
Dit spanningsveld werd door de commerciële belangen alsmaar groter. Enerzijds moet er steeds meer verdiend worden, anderzijds klinkt er op de werkvloer dat de klantopdracht en het welzijn van de medewerker centraal staan.
Echt goed advies vraagt om een mate van onafhankelijkheid en de oprechte intentie om de klant leidend te laten zijn, er echt verbinding is met de doelen van de cliënt of organisatie. Je niet ook nog allerlei commerciële en politieke belangen van een kantoor mee hoeft te dragen.
Omdat mijn kracht vooral ligt in business development, liep ik steeds vaker tegen dit aspect aan. Voor mij betekent business development ‘van iets wat nog niets is, iets succesvols maken’. In de organisaties waarin ik werkte, draaide het letterlijk om weinig omzet te laten groeien naar veel omzet. Daarbij een organisatie te bouwen die continuïteit geeft in de omzet én de basis vormt voor nog meer groei.
Vanuit zelfreflectie weet ik dat ik op mijn best ben als ik ‘veilig’ kan ondernemen. Dat verklaart ook dat ik meer op mijn gemak was tijdens de reis van medewerker naar partner dan tijdens het zíjn van partner. De zelfreflectie gaf mij ook het inzicht dat ik sámen met mensen aan de slag ga, een verbinder ben en vooral veel veiligheid en vertrouwen geef. Dat kan ik alleen als ik de menselijke maat kan toepassen en handhaven. En ik mij persoonlijk kan verbinden aan de opdracht. Als mijn ‘skin in the game’ is.
Het heeft mij ruim 20 jaar gekost om te begrijpen hoe het ontwikkelen van mensen en organisaties werkt.
Als technologieconsultant en later als organisatieadviseur heb ik aan vele organisatie-ontwikkelvraagstukken meegewerkt. Van kleine adviestrajecten tot omvangrijke en complexe verandertrajecten, zoals bij het UMC Radboud, Koninklijke Jaarbeurs, Provincie Utrecht, Nationale Nederlanden, Accare, BNP Paribas PF en Maastricht University. Met geenszins de illusie dat ik nu alles snap en denk te weten.
Ik ben in mijn manier van werken geen voorstander van geldgedrevenheid als leidend principe. Als je de goede dingen doet en het waarde toevoegt, volgt geld ‘vanzelf’. In mijn ontwikkelpad heb ik wat dat betreft ook wat boter op mijn hoofd gehad, want in omgevingen waar efficiëncy en geld leidend zijn, heb ik grote successen mogen boeken. Ik wist precies wat in een systeem nodig was en maakte steeds snel carrière.
Tot ik als partner in een maatschap na intensieve opleidingen bij SIOO en Phoenix steeds meer vastliep. Mijn manier van werken was vanuit een systeem logisch, maar paste niet meer bij mij als persoon, mijn drijfveren en omgeving. ‘The walk and the talk’ klopte niet meer. Als je eerlijk bent; je zegt met betekenisgeving bezig te zijn, waarin de klantopdracht en het welzijn van de medewerker centraal staan, maar je meet het feitelijk toch af in getallen en geld.
Als hetgene wat je voelt, waar je voor staat, niet meer past bij wat je uitvoert en van je gevraagd wordt ontstaat er een situatie die niet meer houdbaar is. Je voelt je niet meer veilig en geloofwaardig in het ondernemen. Het deed mij besluiten een nieuwe richting in te slaan.
In 2007 ben ik bij SeederDeBoer als managing consultant in dienst getreden en heb ik een aantal grote reorganisaties begeleid in de gezondheidzorg, de financiële sector en het publieke domein. In deze periode ben ik medeoprichter geweest van het SeederDeBoer traineeship programma waaruit in 2017 zuster organisatie Hieroo is ontstaan. In 2014 ben ik toegetreden tot de maatschap en ben ik mede-eigenaar geworden. SeederDeBoer en Hieroo hebben zich verder ontwikkeld tot toonaangevende advieskantoren. In mijn laatste periode was ik verantwoordelijk voor de opdrachtenportefeuille in het publieke domein. In december 2021 heb ik mijn deelname verkocht.
Webdesign: Flair Design in samenwerking met New Marketing Agency, Wijk bij Duurstede
DINP BV
Tacitus 39
3962 LE Wijk bij Duurstede
+31 (0)6-51 60 32 73
paul.vandinten@dinp.nl
Webdesign: Flair Design in samenwerking met New Marketing Agency, Wijk bij Duurstede